دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه89دانشگاه زنجان

بسمعه تعالي

دوستان عزيز، من بعد وبلاگ در آدرس www.bmzu.mihanblog.com به روز خواهد شد.

جهت ورود به وبلاگ جديد لطفا كليك نمائيد.

www.bmzu.mihanblog.com



           
سه شنبه 4 بهمن 1398برچسب:, :: 19:14
سيد مسعود شفيعي

تحقیق در عملیات چیست ؟

از اواسط دهه پنجاه به بعد ، همراه با گسترش كاربرد تحقیق در عملیات در نتیجه جنگ جهانی دوم (كه در گامهای پیشین از آن گفته ایم) ، تعاریف متعددی از تحقیق در عملیات توسط انجمن های تخصصی تحقیق در عملیات و نویسندگان ارائه شده است اما هنوز تعریف واحدی از آن وجود ندارد . در اینجا به بیان برخی تعاریف موجود می پردازیم :

۱- تعریف انجمن تحقیق در عملیات بریتانیای كبیر (ویلكس ،۱۹۸۰)

تحقیق در عملیات عبارتست از كاربرد روشهای علمی در مسائل پیچیده پدید آمده برای هدایت و مدیریت سیستم های بزرگ شامل انسان ، ماشین ، مواد و پول ، در صنعت ، تجارت ، دولت و دفاع . رویكرد متمایز تحقیق در عملیات ، توسعه مدلی علمی از سیستم به همراه اندازه گیری عواملی مانند شانس و خطر برای پیشگویی و مقایسه پیامدهای تصمیمات ، استراتژیها یا كنترلهای جانشین می باشد . هدف ، كمك به مدیریت در تعیین سیاست ها و اقدامات به صورت علمی است .

۲- تعریف انجمن تحقیق در عملیات آمریكا (پولاك، راسكوپف و بارنت ،۱۹۹۴)

۲-۱- تحقیق در عملیات رویكردی علمی برای تصمیم گیری است .

۲-۲-تحقیق در عملیات عبارتست از تصمیم گیری علمی برای دستیابی به بهترین طراحی و عملیات سیستم ها ، معمولا در شرایطی كه تخصیص منابع محدود نیز مورد نیاز باشد .



ادامه مطلب ...


           

حکایت های مدیریتی ملانصرالدین !

ملا نصرالدين هر روز در بازار گدايي مي‌كرد و مردم با نيرنگي٬ حماقت او را دست مي‌انداختند. دو سكه به او نشان مي‌دادند كه يكي شان طلا بود و يكي از نقره. اما ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. اين داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهي زن و مرد مي‌آمدند و دو سكه به او نشان مي دادند و ملا نصرالدين هميشه سكه نقره را انتخاب مي‌كرد. تا اينكه مرد مهرباني از راه رسيد و از اينكه ملا نصرالدين را آنطور دست مي‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه ميدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سكه به تو نشان دادند٬ سكه طلا را بردار. اينطوري هم پول بيشتري گيرت مي‌آيد و هم ديگر دستت نمي‌اندازند. ملا نصرالدين پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سكه طلا را بردارم٬ ديگر مردم به من پول نمي‌دهند تا ثابت كنند كه من احمق تر از آن‌هايم. شما نمي‌دانيد تا حالا با اين كلك چقدر پول گير آورده‌ام.
 
 شرح حكايت 1 (دیدگاه بازاریابی استراتژیک)
ملا نصرالدين با بهره‌گيري از استراتژي تركيبي بازاريابي، قيمت كم‌تر و ترويج، كسب و كار «گدايي» خود را رونق مي‌بخشد. او از يك طرف هزينه كمتري به مردم تحميل مي‌كند و از طرف ديگر مردم را تشويق مي‌كند كه به او پول بدهند .

«اگر كاري كه مي كني٬ هوشمندانه باشد٬ هيچ اشكالي ندارد كه تو را احمق بدانند..»


شرح حکایت 2 (دیدگاه سیستمی اجتماعی)
ملا نصرالدین درک درستی از باورهای اجتماعی مردم داشته است. او به خوبی می دانسته که گداها از نظر مردم آدم های احمقی هستند. او می دانسته که مردم، گدایی – یعنی از دست رنج دیگران نان خوردن را دوست ندارند و تحقیر می کنند. در واقع ملانصرالدین با تایید باور مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.

«اگر بتوانی باورهای مردم را تایید کنی آنها احتمالا به تو کمک خواهند کرد. » 

شرح حکایت 3 (دیدگاه حکومت ماکیاولی)
ملا نصرالدین درک درستی از نادانی های  مردم داشته است. او به خوبی می دانسته هنگامی که از دو سکه طلا و نقره مردم ، شما نقره را بر می دارید آنها احساس میکنند که طلا را به آنها بخشیده اید! و مدتی طول خواهد کشید تا بفهمند که سکه طلا هم از اول مال خودشان بوده است .و این زمان به اندازه آگاهی و درک مردم میتواند کوتاه شود. هرچه مردم نا آگاهتر بمانند زمان درک این نکته که ثروت خودشان به خودشان هدیه شده طولانیتر خواهد بود. در واقع ملانصرالدین با درک میزان جهل مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.



           
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:حکایت-مدیریت-, :: 13:42
سيد مسعود شفيعي

حکایتی از حکومت داری و مدیریت کورش کبیر

زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت:

چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی.

کورش گفت:

اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟

گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت:

برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد.

سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید. مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود. کورش رو به کزروس کرد و گفت:

ثروت من اینجاست. اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم، همیشه باید نگران آنها بودم. زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مثل این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد



           
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:کورش کبیر-مدیریت, :: 13:39
سيد مسعود شفيعي

استادی بزرگ ، مهربان و دوست داشتنی



           

 



           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:دکتر منصوری, :: 19:55
سيد مسعود شفيعي

دانشکده های دانشگاه زنجان از نمای دور-مزارع دانشگاه زنجان-بهار سال 90



           

به یاد دوستی که خواهد آمد...



           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 19:3
سيد مسعود شفيعي

کوچه مدیریت-به طرف کلاسهای گروه مدیریت-دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان



           

 

عکسی با دکتر جعفری استاد بزرگوار و فرهیخته.

پایان کلاس اصول و مبانی مدیریت.ترم دوم سال تحصیلی 1389-90دانشکده علوم انسانی

به ترتیب از راست به چپ-امیرحسین عباسی-سید مهدی قلمی-روح الله باقری-علی محمدی-عاطف مرتضوی-سید مسعود شفیعی-دکتر جعفری-فرشاد شیروانی-حمیدرضا رضائی

امیر حسین عباسی-روح الله باقری-علی محمدی-عاطف مرتضوی-سید مسعود شفیعی-فرشاد شیروانی-دکتر جعفری-مهدی کرمی-حمیدرضا رضائی



           
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 18:49
سيد مسعود شفيعي

بیشتر افراد این توصیه را شنیده‌اند که باید هوشمندانه‌تر کار کنند و نه زیادتر ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی می‌کنند.

 


این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعت‌های زیادی از یک روز عادی را برای تکمیل کارتان کارکنید سپس کار را اشتباه انجام می‌دهید! در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه‌تر کار کردن به جای بیشتر کارکردن ارائه می‌شود:

  


 



ادامه مطلب ...


۱-یک مدیر خوب، قبل از همه کارهای مدیریتی اول باید بتواند خود را مدیریت صحیح ودرست کند  
۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.
۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید.
۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.
۵- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.
۶- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۷- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.
۸- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.
۹- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.
ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


           

اَبَرشغل هاي آينده

نويسنده: ريچارد دبليو سامسون
ترجمه: فرخنده ملکي‌فر
malekifar_f@iranasef.org

چكيده

به‌تدريج که به ژرفاي عصر اطلاعات و دانايي نزديك مي‌شويم و مشاغل سنتي از بين مي‌روند، ما براي اين‌كه بتوانيم جاي مناسبي در بازار كار بيابيم و در «اقتصادهاي ابرانساني» بهره‌ور باشيم، بايد به سوي مهارتهايي برويم که قابل ماشيني‌شدن نباشند. در بسياري از موارد، افراد به دنبال شغلهاي موجود نخواهند رفت، بلکه آنها را با تعريف مسئله‌هايي که با مهارتهاي ابرانساني‌شان قابل حل باشد، ابداع خواهند کرد؛ مهارت‌هايي مانند اکتشاف، خلاقيت و تاثيرگذاري.
سه حوزه‌كليدي براي طراحي ابر‌شغلهاي آينده (
HYPER JOBS) عبارتند از: انرژي، دست‌كاري مواد و احياي انسان.
در حوزه انرژي، بويژه ترويج اقتصاد بدون نفت و كسب‌وكار انرژي‌هاي جايگزين مي‌تواند دستمايه‌ طراحي ابرشغلها باشد. به بركت پيشرفت علم و فناوري، هيچ‌يك از صنايع آينده از دستكاري مواد در امان نخواهند بود و اين نيز به نوبه خود يعني انبوهي از فرصتها براي طراحي ابرشغلها. گذشته از همه اينها، ما انسانيم و بايد از كار و زندگي لذت ببريم و بنابراين، شادابي رواني يا بهبود آن نيز حوزه‌ وسيعي است كه در آينده ميزبان ابرشغلهاي جديد خواهد بود. اين ابرشغلها، افزايش شادابي رواني و حيات روحاني انسانها را نشانه خواهند گرفت و به انسانها كمك خواهند كرد تا توانمنديهاي ابرانساني‌شان را تقويت كنند.
نوشتاري كه پيش رو داريد، مي‌كوشد با تبيين ويژگيهاي ابرشغلها و حوزه‌هاي اصلي ظهور آنها، چهار اصل كليدي طراحي ابرشغل‌ها را نيز برملا كند.

 



ادامه مطلب ...


           

 



           
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 22:54
سيد مسعود شفيعي

شخصی بنام جک تراوت که سالها بعنوان مشاور در بزرگترین شرکتهای جهان فعالیت داشته است ، و شرکتهایی مانند جنرال الکتریک ، زیراکس ، آی بی ام و ... توسط او به اوج رسیده اند ، اخیرا کتابی بنام "استراتژی بزبان تراوت" نوشته است. این کتاب بزبان ساده بیان می کند که راز پیروزی شرکتها بر رقیبان ، داشتن استراتژی صحیح است.
 
   چند ماه پیش نسخه انگلیسی این کتاب بدستم رسید و خواندن آن آنقدر لذت بخش بود که تا بحال آنرا چندین بار خوانده ام. از آنجایی که این کتاب بزبان فارسی ترجمه نشده بود ، شروع به ترجمه آن کردم و تا نیمی ازکتاب پیش رفتم. سپس ایمیل جک تراوت را از اینترنت پیدا کردم و برایش ایمیل فرستادم و اعلام کردم در حال ترجمه کتاب او هستم و در مورد اجازه چاپ از او سوال کردم.
 
   در کمال تعجب پس از چند ساعت ایمیلی از او دریافت کردم و او ضمن اظهار قدردانی نسبت به علاقه من نسبت به این کتاب ، ایمیل شخصی مسئول انتشارات مک گراوهیل در خاورمیانه را در اختیار من قرار داد. ایمیلی به این شخص فرستادم و او نیز پس از سه ساعت پاسخ داد! و گفت پس از اتمام ترجمه با یک ناشر صحبت کنم و سپس هماهنگی های لازم از طریق ناشر انجام خواهد شد. پاسخگویی شخصی و سریع به ایمیل ها ، برایم بسیار تعجب آور بود و درس مهمی را در زمینه خدمات به مشتری بمن آموخت. پس از ذکر این خاطره ، مطالبی از این کتاب را برایتان بیان می کنم.

     "با آغاز کار در جنرال الکتریک و چرخیدن در صدها شرکت در سراسر جهان این فرصت بی نظیر را داشتم تا دریابم ، چه چیزهایی باعث پیروزی و یا شکست در کسب و کار می شوند. چیزی که بارها آموخته ام آن است که پیروزی در گرو داشتن افراد مناسب ، طرز فکر مثبت ، ابزار خوب و تشکیلات درست نیست. همه این موارد مهم هستند ، ولی شما را به اوج نمی رسانند. کل موضوع به داشتن استراتژی درست بر می گردد."

   اگر استفاده از استراتژی مناسب تا این حد اهمیت دارد، یک شروع مناسب آن است که نگاهی به تعریف واژه استراتژی بیاندازیم. در واژه نامه "دنیای جدید وبستر" این توضیح مشاهده می شود: "علم طراحی و هدایت عملیات نظامی ، قرار دادن یا چیدن نیروها در برترین موقعیت ، قبل از درگیری واقعی با دشمن". توجه کنید که استراتژی یک واژه نظامی است و در رابطه با دشمن بکار می رود. در هر جنگ ابتدا باید پیرامون میدان نبرد مطالعه کرد. میدان نبرد ، ذهن مشتریان، است و رقیبان دشمنان شما هستند!
بنابرین بسیار مهم است که درک مناسبی از استراتژی داشته باشید تا استراتژی درست را برای موقعیت خود انتخاب کنید. و از مشکلات بزرگی اجتناب کنید که خیلی ها با آن برخورد می کنند و در رقابت نابود می شوند.

   استراتژی و بازاریابی کاملا به هم وابسته اند و تنها با داشتن یک استراتژی برنده است که طرح بازاریابی شما به نتیجه خواهد رسید. برای واضح شدن مطلب مثال زیر را در نظر بگیرید.
   یک شرکت نرم افزاری کوچک ، راه بهتری برای مدیریت پروژه یافته است و یک نرم افزار مدیریت پروژه نوشته است. شاید بگویید این شرکت با محصول برتر یک استراتژی رقابتی مناسب دارد. تمام کاری که این شرکت باید انجام دهد آن است که محصول را در اختیار بخش بازاریابی قرار دهد تا جهان را از این نرم افزار فوق العاده آگاه کنند و بگویند چرا محصول آنها برتر است.در اینصورت به فروش خوبی دست خواهند یافت. این رویکرد مطمئنا شکست خواهد خورد!

   مشکل آن است که دشمن فراموش شده است و جنگی که در آن دشمن فراموش شود به شکست خواهد انجامید. این شرکت دو رقیب بسیار بزرگ و چند رقیب کوچک دارد. آنها بلافاصله دست بکار خواهند شد و سعی خواهند کرد رقیب تازه وارد را از دور مسابقه خارج کنند. استراتژی آنها بدبین کردن مشتریان نسبت به یک محصول جدید و ناشناخته خواهد بود. مثلا در تبلیغات خود خواهند گفت "مدیریت پروژه کار حساسی است پس آنرا به شرکتهای باسابقه بسپارید." این شرکت برای ماندن در مسابقه باید استراتژی مناسبی داشته باشد. استراتژی او می تواند آن باشد که محصول خود را بعنوان "نرم افزار مدیریت پروژه نسل آینده" در ذهن مشتریان جای دهد و در تبلیغات خود بگوید محصول آنها اولین نرم افزار با تکنولوژی جدید است و نرم افزارهای رقیب منسوخ و خارج از رده هستند. مطمئنا هیچ مشتری مایل به خرید محصولی قدیمی و خارج از رده نیست. این شرکت از یک اصل مهم بازاریابی پیروی می کند که می گوید: "اول بودن از بهتر بودن مهمتر است". بله جنگ بازاریابی قوانین خود را دارد!

   
 تعریف من از استراتژی: "یافتن وجوه تمایز و همچنین یافتن راهی مناسب برای انتقال آن تمایز به ذهن مشتریان است" در این مثال وجه تمایز این نرم افزار استفاده از آلگوریتمی جدید و پیچیده برای مدیریت پروژه بود ، ولی بهترین راه برای انتقال آن تمایز ، ایده "نسل آینده" بود.

   بنابرین داشتن محصولی عالی و منحصر بفرد ، تضمینی برای فروش خوب نیست. بلکه همواره بدنبال استراتژی مناسب برای پیشی گرفتن از رقیبان و گرفتن ذهن مشتری باشید.
ژان بقوسیان


 



           

تفکر خلاق چیست؟

 

 

 

 

 هنر شكستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود را تفكر خلاق می گویند.

 

 

برای ایجاد الگوهای فكری جدیدی كه ما را از الگوهای فكری رایج و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را توسعه دهیم در اتاق امكان پذیریها همه چیز امكان پذیر است و همانگونه كه آنتونی رابینز می گوید فقط غیرممكن غیرممكن است. 

استادي در كلاسش از فراگیران می پرسد آیا می توانید تصور كنید كه ممكن است روزی، ثروتمندترین فرد دنیا شوید؟ بیش از 99 درصد آنها می گویند نه ممكن نیست. بعد استاد از آنها می پرسد آیا اگر چنین تصور و تخیلی را به ذهنتان راه دهید باید مالیات یا هزینه ای بپردازید؟ باز هم نه. با این تصور كه ممكن است روزی پولدارترین آدم دنیا شویم شروع می كنیم اتاق امكان پذیریهای ذهنمان را ساختن و توسعه دادن. در این اتاق، باورهایی را توسعه می دهیم كه به نظر غیرممكن می آیند مثلا اینكه در آینده، بشر برای رفتن از قاره آسیا به قاره آمریكا به شكل انرژی كد میشود و در عرض چند دقیقه از قاره ای به قاره ای دیگر می رود.

بهترین راه برای كمك به باورپذیر كردن این پدیده های عجیب و غریب این است كه در غالب طنز به آنها بنگریم بنابراین نیاز داریم اتاق طنز پردازی را نیز در ذهنمان توسعه دهیم چرا كه از دریچه طنز به برخی مسایل نگریستن، اهرمی است برای تبدیل غیرممكن به ممكن. برای اینكه ذهنمان را با چنین مفاهیم جدید غیرقابل باوری بیشتر آشنا كنیم شروع می كنیم قانونهای جدید وضع كردن .

 

تفكر خلاق، یك شیوه نگرش متفاوت نسبت به دنیا است دیدن دنیا از دریچه ای كه هیچ فرد دیگری تا به حال از آن دریچه به دنیا ننگریسته است برای داشتن چنین نگرشی باید قوه تخیلمان را پرورش دهیم به اندازه كافی انگیزه و امید داشته باشیم .

جمله زیبایی از فیلم پروانه آبی در این زمینه می گوید تنها راه به وقوع پیوستن یك معجزه برای شما، باور كردن آن است. نویسنده معروف آقای وین دایر كتابی به چاپ رسانده است به نام 'باور كنید تا ببینید'. یك مادر سلامت فرزندش را باور كرد و توانست آن را ببیند. عبارت روغن لورنزو تا بحال به گوشتان خورده است؟ این داستان حكایتی است باور نكردنی اما واقعی  از انگیزه و امید یك مادر است كه جرج میلر در سال  1992 بر اساس آن فیلمی به همین نام ساخت این ماجرا داستان پسر بچه باهوشی است كه در پنج سالگی به بیماری آدرنو لوکو دیستروفی مبتلا شد كه لاعلاج بود و در طی دو سال به مرگ منجر می شد اما مادر لورنزو، ساعت‌ها خودش را در کتابخانه‌ها حبس می‌کرد و  در نهایت موفق شد راه درمان پسرش را پیدا كند عشق و امید از تخصص جلوتر است مادر لورنزو راه درمان یك بیماری پیچیده عصبی را پیدا كرد كه تا آن زمان پژوهشگران و متخصصان قادر به درمانش نشده بودند.

تفكر خلاق در بازاریابی از اهرم هایی است كه كمك می كند چنان پدیده های نادری در دنیای تجارت به وقوع بپیوندد كه سرعت رشد تجاری فرد یا سازمان را به شكل نمایی افزایش میدهد مثلا پدیده فون روستروف كه می گوید متمایز باشید به بازاریابان بسیاری كمك كرده است تا در حرفه خود سرآمد باشند یكی از بازاریابان غول كامپیوتری آی بی ام از این قانون استفاده كرد و در جایگاه یكی از موفق ترین بازاریابان این كمپانی قرار گرفت او با پوشیدن كت و شلوار آبی، كراوات آبی و استفاده از خودكار و كیف آبی از این تعبیر كه یكی از معانی آی بی ام ' آبی '  است استفاده كرد او حتی ماشینی به رنگ آبی برای خود خرید و به فردی بسیار متمایز و البته موفق تبدیل شد به گونه ای كه به او مستر آبی می گفتند.

تفكر خلاق در دنیای تجارت، گاهی اوقات به شكل متمایز بودن و گاهی اوقات نیز با ایده های ساده ای كه به دلیل سادگیشان جذابیت ایجاد كرده اند خود را نشان می دهند مثلا آقایان  سید حمید و سید محمد مطهر با شعار ' چاپ طرح ارسالی شما روی تی شرت با قیمت 18 هزار تومان ' شركت Q – T SHIRT را ایجاد كرده اند آنان حتی با ایجاد جذابیت 'پرداخت حق طراحی به طرحهای ارسال شده'   كه به مشتری تعلق می گیرد نیز آمار جذب مشتری را بالا برده اند.

 برای كار آفرینی و خلاقیت نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست 50 درصد كار آفرینان تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند. من باز هم به شما پیشنهاد می كنم برای موفق و خلاق بودن در دنیای تجارت، قانونهای جدید وضع كنید و خودتان اولین كسانی باشید كه از این قوانین پیروی می كنید. به خاطر داشته باشید برای خلاقیت هیچ حد و مرزی وجود ندارد به یاد داشته باشید.

آقای وارنر كه مالك یكی از بزرگترین كمپانی های فیلمسازی هالیود می باشد در آغاز صنعت فیلمسازی كه فیلمها بیصدا بودند گفته بود كدام دیوانه ای میخواهد صدای هنرپیشه ها را بشنود. مثال دیگری از این دست بیل گیتس است كه زمانی گفته بود 64 مگا بایت حافظه جانبی برای كامپیوترها كافی است در حالیكه امروزه كامپیوترها بطور متداول 4 گیگا بایت حافظه جانبی دارند. هیچ حد و مرزی برای تفكر خلاق وجود ندارد حتی ذهنیت و پنداشته های پیشروان نیز قادر نیست حد و مرز تفكر خلاق را مشخص كند پس شجاع باشید و فراتر از همه واقعیت ها بیندیشید.

 

 

 

مدیر سبز



           

جناب اقاي دكتر علي منصوري استاد درس امار و كاربرد آن در مديريت (1)،دو كتاب را به عنوان منبع درسي جهت مطالعه بيشتر معرفي نمودند.

1-آمار و كاربرد آن در مديريت دو جلدي .جلد اول.نوشته دكتر عادل آذر و دكتر منصور مومني-انتشارات سمت-قيمت انتشارات سمت 36000ريال.

2-آمار و كاربرد آن در مديريت (1)-نوشته دكتر مسعود نيكوكار.

لازم به ذكر است منبع نخست جهت خريد توصيه مي گردد.

دكتر عادل آذر

 

دكتر منصور مومني

 

تصوير جلد كتاب آمار و كاربرد آن در مديريت نوشته دكتر عادل آذر و دكتر منصور مومني جلد اول



           
جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 11:31
سيد مسعود شفيعي

جناب آقاي دكتر مصطفي جعفري استاد ارائه كننده درس مديريت رفتار سازماني،كتاب مديريت رفتار سازماني سه جلدي.جلد اول نوشته استيفن پي.رابينز-ترجمه دكتر علي پارسائيان و دكتر سيد محمد اعرابي را به عنوان منبع اصلي معرفي كردند.انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي -قيمت 80000ريال



           
جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 11:16
سيد مسعود شفيعي



           
جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 10:51
سيد مسعود شفيعي

به نام خداوند مهربان

ارتباط و همكاري و همفكري بين دانشجويان مي تواند نقش پر رنگ و مثبتي  را در ابعاد گوناگون علمي فرهنگي اجتماعي و...ايفا نمايد.بخصوص در مسائل علمي اين قضيه بيش از ساير موارد مشهود خواهد بود.اما مهمتر از همه اين است كه چگونه مي توان بستر مناسبي را جهت نيل به اين هدف ايجاد كرد.بي شك نخستين پايگاه ارتباطي كلاس است كه هيج وسيله و هيج چيز ديگري نمي تواند جايگزين آن گردد.اما بسترهاي ديگري را نيز مي توان براي اين مقصود به كار بست كه البته در كنار كلاس درس معنا پيدا خواهد كرد .و حتي اين بستر جديد مي تواند اين حقيقت را كه  كلاس اصلي ترين پايگاه ارتباطي است را بيش از پيش  آشكار نمايد.

وبلاگ دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهر ماه 89دانشگاه زنجان بستري است براي ايجاد ارتباطات و همكاري هاي علمي اجتماعي فرهنگي و...تا از اين رهگذر و در سايه تعامل سازنده و مثبت گامهي موثري را در جهت افزايش سطح  آگاهي هاي علمي  فرهنگي و اجتماعي برداريم و در راستاي موفقيتهاي  علمي يار و كمك همديگر باشيم.

همه دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه 89 دانشگاه زنجان مي توانند عضو اين وبلاگ شوند و مطالب و سخنان خود را در وبلاگ قرار دهند.

اين وبلاگ را تقديم مي كنم به همه دوستان عزيز و ارجمندم كه همه ارزويم موفقيت پيشرفت و توانمندي آنان است.

سيد مسعود شفيعي

هفتم مهرماه هزارو سيصدو نود هجري خورشيدي

اين وبلاگ در ادرس هاي زير قابل دسترسي مي باشد

www.bmzu.lxb.ir

www.bmzu.MahTarin.Com

www.bmzu.LoxTarin.Com

www.bmzu.LoxBlog.Com

www.bmzu.GLXBlog.Com

 



           

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ


خوش آمدید.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجويان مديريت بازرگاني ورودي مهرماه89دانشگا







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 270
بازدید ماه : 270
بازدید کل : 95713
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1